nedeľa 29. marca 2015

Lov

Keď je ľudská rasa na pokraji vyhynutia .... 

Originálny názov: The Hunt
Spisovateľ: Andrew Fukuda

Počet strán: 256
Vydavateľstvo: Fragment


Knihu si môžte zakúpiť tu
Ďakujem vydavateľstvu Fragment za poskytnutie recenzného výtlačku

Anotácia: 
Ako zostať nažive vo svete, kde sú ľudia považovaní za potravu a všetci túžia len po ich krvi?

Sedemnásťročný Gene je nútený bojovať o prežitie v spoločnosti, kde je ľudská rasa odsúdená na zánik.
Je vybraný do Vládcom vyhláseného lovu na posledných ľudí – glupanov. Musí sa naučiť umeniu lovu. Musí dokázať utajiť svoju ľudskú podstatu pred svojimi krvilačnými kolegami, ktorých podozrenie každým dňom narastá. Ako však dokáže skryť to, že nedokáže bežať rýchlosťou blesku, že ho slnečné svetlo nezabije a že nemá neukojiteľnú túžbu po krvi?

A čo sa stane v okamihu, keď do jeho života vstúpi dievča, ktoré v ňom prebudí city, aké do tej doby nepoznal?


 Nesmiete piť vodu!

Nesmiete sa potiť!
                                 
                         

                                 

                                       

Nesmiete sa smiať!

O čom to je? 
Predstavte si, že sa ráno prebudíte, teda v noci a musíte žiť s myšlienkou, že tento deň môže byť Váš posledný. Stačí obyčajné usmianie sa, alebo otočenie sa a Váš život končí.
Gen si na tento štýl života už zvykol. Je glupan čiže človek medzi upírmi. Musí si neustále opakovať "žiadne podozrivé pohyby, žiadny náznak emócií. Hlavne musím byť nenápadný, ale hlavne nesmiem zabudnúť, kto som."
Pre Gena bol tento život veľmi ťažký. Hlavne po tom, čo mu zomrel aj posledný člen rodiny, na ktorom mu záležalo najviac. Jeho otec. Od tej doby Gen neustále spomína na chvíle, keď bol s otcom a tlčie si do hlavy, že musí prežiť. Nikto ho nesmie odhaliť.
Jeho zvrat v živote ale nastáva vo chvíli, keď je vyhlásený ako súťažiaci v love na glupanov. Podarí sa Genovy neprezradiť svoje pravé ja, keď nemá k dispozícii ani vodu, aby zakryl svoj pach?

Môj názor: 
Lov je kniha, na ktorú som sa veľmi tešil. Neočakával som od nej príliš. Preto teda bolo najlepšie, aby som si na Lov urobil vlastný názor a preto som sa do nej s chuťou pustil. Neviem prečo som od nej nečakal príliš, pretože táto kniha bola veľmi dobrá a dokonca prekročila moje hranice. Lov som si užil od začiatku až do konca, hoci som si sprvu musel zvykať na štýl písania autora, ktorý bol zvláštny, ale nakoniec dodal knihe skvelý nádych a myslím si, že bez neho by kniha nebola tak originálna a pútavá. Aj keď je veľa čitateľov, ktorí túto knihu odsudzujú, tak si myslím, že sa nájdu aj tí, ktoré toto dielo prekvapilo a teší sa spolu so mnou na ďalšie diely.


Čo sa týka príbehu, tak ten bol veľmi prepracovaný a autor v ňom zachytil skvelú atmosféru upírov, ktorí sa prejavovali ako ľudia, glupanov brali ako zvieratá a chovali ich v zajatí. Celá dejová línia nás občas zavedie do Genovej minulosti, kedy spomína na chvíle s otcom. Odohráva sa pár dní pred Lovom a potom počas neho. Koniec knihy skončí veľmi otvorene, čo je dôvod, prečo sa tešiť na ďalší diel.


Moje hodnotenie: 4/5

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára