streda 27. mája 2015

Fanúšička

Moja najočakávanejšia kniha roku 2015 

Originálny názov: Fangirl
Spisovateľka: Rainbow Rowell
Počet strán: 400

Vydavateľstvo: Ikar

Knihu si môžte zakúpiť tu
Ďakujem internetovému obchodu PreŠkoly za poskytnutie knihy

Anotácia:Jasné, celý svet zbožňuje Simona Snowa... Ale Cath je fanúšičkou celý svoj
život a je v tom fakt dobrá. So sestrou dvojčaťom Wren sa ešte ako deti ukryli v Simonovom svete a pomohlo im to zvládnuť matkin odchod. Čítanie. Druhé čítanie. Vypisovanie na fanúšikovské fóra, písanie fanfiction, prezliekanie sa za postavy na každú filmovú premiéru. Cathina sestra už z fandomu vyrástla, ale Cath to nedokáže. Ani nechce.
Obe sestry majú osemnásť a idú na výšku. Wren nečakane vyhlási, že nechce v internáte bývať s Cath, aby bola nezávislejšia. Dvojčatá sa rozdelia a Cath je vydaná napospas namosúrenej spolubývajúcej a jej očarujúcemu frajerovi. Jej profesorka si myslí, že fanfiction je koniec civilizácie, a pekný spolužiak sa chce rozprávať iba o slovách... Popri tom všetkom sa Cath ustavične bojí o milujúceho, no zraniteľného otca, ktorý ešte nikdy nezostal sám. Otázka znie: Zvládne to Cath? Dokáže to, aj keď ju Wren nebude držať za ruku? Je pripravená žiť vlastný život? A chce vôbec vykročiť vpred, ak to znamená, že musí opustiť Simona Snowa?


O čom to je?
Cath a Wren sú odmala nerozlučné jednovaječné dvojčatá. Ale povahami sú úplne odlišné. Wren má rada spoločnosť, chlapcov a párty, zatiaľ čo Cath je najradšej sama v izbe a píše fanfikcie s ktorými je na internete veľmi populárna. Všetko sa však zmení, keď mieria na univerzitu. Už si nie sú tak blízke ako bývali. Wren sa zaujíma len o večierky, alkohol a necháva Cath samotnú. Na všetko. Príbeh približuje život oboch (hlavne Cath - tá príbeh rozpráva) dievčat na univerzite,  ich lásky, priateľov, príležitosti a ukazuje ako je skvelé a dôležité mať v blízkosti dvojča. Dvojča totiž vždy pomôže.


Môj názor:

Príbeh sa mi zapáčil hlavne preto, že tam sú dvojčatá, a ja sám som z dvojčiat. Od začiatku rozpráva príbeh Cath, ktorá mi bola veľmi sympatická a koľkokrát som sa s ňou aj stotožňoval, pretože rovnako ako ona veľmi rád píšem (ale narozdiel od fanfikcie recenzie) a tiež som skôr tichý a nesmelý. Wren je zase úplný opak. Je prekvapujúce, že tieto dve sú dvojčatá a ešte k tomu jednovaječné.

Myslím, že posolstvom tejto knihy je aj ukázať, ako skvelé je mať dvojča a že si ho musíme vážiť. Je to náš najlepší priateľ s ktorým odmala vyrastáme. A pomáhame si.

Kto iný nám môže rozumieť viac, ako dvojča? Kto iný nás pozná viac, ako dvojča?

Moje hodnotenie: 5/5

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára