pondelok 25. mája 2015

Percy Jackson: Zlodej Blesku

Chlapec-Poloboh-Hrdina

Originálny názov: The Ligthning Thief 
Spisovateľka: Rick Riordan
Počet strán: 408

Vydavateľstvo: Fragment

Knihu si môžte zakúpiť tu
Ďakujem vydavateľstvu Fragment za poskytnutie recenzného výtlačku

Anotácia: Bohovia z Olympu sa búria! 
Majstrovský blesk – silná zbraň najvyššieho boha Dia – bol ukradnutý a môže to mať osudné následky pre ľudstvo. Čo s tým má spoločné dvanásťročný chlapec Percy Jackson, v ktorého okolí odrazu začínajú ožívať krvilačné bytosti zo starých gréckych bájí a povestí, hrozí mu vyhodenie zo školy a kopa ďalších problémov? 
Podarí sa mu spolu s jeho priateľmi nájsť ukradnutý blesk? 
Zistí skutočnú pravdu o svojom otcovi? 
Toto a veľa iných vecí sa dozviete v prvom diele svetovo úspešnej fantasy série. Nedajte si ju ujsť!





O čom to je? 
Percy to v živote nemá jednoduché, v dvanástich rokoch už stihol vystriedať šesť škôl. Je dyslektik, hyperaktívny s poruchou pozornosti, celkovo je známy ako problémový žiak. Svojho otca nikdy nepoznal, vraj sa stratil na mori. Jeho matka sa neskôr vydala za smraďocha Gabea, s ktorým sa Percy neznáša. Spočiatku sa všetko javí len ako normálny život problémového chlapca. Ale čo keď je všetko inak? Čo keď sa na scéne objavia grécki bohovia, zvláštny letný tábor polobohov a jeden opatrovník satyr? Zistí Percy, kto bol jeho otec? Dokáže nájsť a vrátiť bájny predmet jeho majiteľovi ešte skôr, než sa rozpúta medzi bohmi vojna?

Môj názor:
Sériu Percy Jackson zaraďujem medzi tie série, kedy na knihy počujete samú chválu, ale veľmi sa vám do nich nechce, pretože už je vydaných niekoľko ďalších dielov a vy viete, že toho budete musieť veľa dočítat. Tiež som ho stále odkladal, že si to prečítam inokedy. A to bola obrovská chyba.
Príbeh Percyho Jacksona je priamo strhujúci, kým nedočítate, nedokážete sa od neho odtrhnúť. Kniha je naozaj veľmi čitateľná, možno tomu napomáha aj o trochu väčšie písmo, než na ktoré sme bežne v knihách zvyknutí. Už chvíľu po vtipnom úvode príde na rad akcia. V tejto knihe sa vlastne stále niečo deje, Rick Riordan nás nenechá chvíľu vydýchnuť. Buď sa smejete, alebo čítate so zatajeným dychom, bolo aj pár chvíľ, ktoré ma priam dojalo. Do deja občas zakomponoval vtipnú vsuvku, nejaký Percyho komentár, ktorý je tam ako odkaz a niekedy aj priamo ako varovanie pre
čitateľa. Tomu sa jednoducho nešlo nezasmiať. A sám Percy je úžasná hlavná postava, je to taký vtipný chytrák, ktorý neustále priťahuje problémy. Len jeho vek mi moc k príbehu nesedel, stále som si ho predstavovala o pár rokov staršieho. Je vidieť, že autor ako bývalý učiteľ histórie sa v gréckej mytológii naozaj vyžíva, ja som k nej mala vždy blízko, takže z postáv ako Minotaurus, Chiméra alebo Medúza, som bola nadšená. A celkové prelínanie súčasnosti s bájnymi svetami a bytosťami na mňa urobilo dojem, veď koho by napadlo, že v Los Angeles sídli Hádes alebo, že nad Empire State Building sa vznáša Olymp. A aby toho nebolo málo, zakomponoval tam autor aj pár ekologických vsuviek.
Knihu určite odporúčam, je to prvý diel z veľmi sľubnej série. A ja sám sa už veľmi teším na to, čo ponúkne ďalší diel. 

Moje hodnotenie: 5/5

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára