štvrtok 23. júla 2015

Percy Jackson: More Oblúd

Chlapec-Poloboh-Hrdina


Originálny názov: Sea of Monsters 
Spisovateľka: Rick Riordan
Počet strán: 304

Vydavateľstvo: Fragment

Knihu si môžte zakúpiť tu
Ďakujem vydavateľstvu Fragment za poskytnutie recenzného výtlačku

Anotácia: Percy Jackson si už zvykol na to, že nie je obyčajný chalan z New Yorku - ako syn boha mora Poseidóna patrí do dvoch svetov, ľudského hľa mytologického, kde sa to hemží zákernými a krvilačnými obludami. A mnohé z príšer, ktore donedávna poznal ľan zo starých gréckych bájí, ho teraz chcu pripraviť o život ... Po Nečakané pokojnom školskom roku sa v posledný deň pred prázdninami na Percyho zosype celá lavína problémová - hodina telocviku sa zmení na vybíjanú s ľudožrútskymi obra , kamarát Grover sa dostane do problémové a Táboru polokrvných hrozí zničenie. A tak sa Percy a jeho priatelia vydávajte na ďalšom nebezpečnú výpravu ...

O čom to je? To, že Percy má problémy sa udržať na škole to už vieme všetci. Preto je začiatok druhého dielu tak prekvapivý, keď zistíme, že Percymu zostáva posledných pár dní, aby dokončil školský rok, bez toho aby ho vyhodili. Lenže všetko, ako by tým zakríkol a na nášho hlavného hrdinu opäť čakajú problémi. Jeho najlepší kamarát, satyr Grover, sa stratil a pomocou snov oznamuje Percymu, že je vo veľkom nebezpečenstve. Ani tábor polokrvných na tom nie je o moc lepšie, pretože mu hrozí zničenie. Percyho tak čaká ďalšia nebezpečná výprava plná kyklopov, Hyder a rôznych netvorov, ktoré sa usilujú o jeho život.

Môj názor: Rovnako ako minule, ani tu nie je dej príbehu nijako zvlášť náročný či zložitý, ale napriek tomu dokáže zabaviť a vy budete len s ťažkým srdcom knihu zatvárať. Tentoraz to platí aj po dočítaní knihy, pretože sa budete zlostiť, čo to autor zase vymyslel, a že takto sa
knihy neukončujú.
Aj tentoraz sa Rickovi podarilo bezchybné prepojenie moderného sveta s gréckou mytológiou. Obzvlášť sa mi páčili narážky na Odysseovho cestu, čo pravdepodobne ocenia skôr tí, ktorí jeho príbeh poznajú.
Za vystihnutie tiež stoja Percyho sny, vďaka ktorým máme aspoň nejaké informácie o tom, ako sa darí Groverovi a či je ešte stále nažive.
Tiež musím spomenúť, že sa v knihe nachádza veľa sympatických postáv, tentokrát to u mňa na celej čiare vyhrali kentauri. Ak stále váhate, či sa do knihy pustiť, odporučil by som vám to už len kvôli tým niekoľkým scénkám, v ktorých sa vyskytujú, pretože vám zaručene zlepšia deň.
Ďalšie postava, ktorá sa mi veľmi páčila bol samotný boh Hermés. Bol vtipný a veľmi
sympatický a hlavne som si ho obľúbila kvôli tomu, že pomáhal aj deťom iných bohov. 
Ale to stále nie sme na konci zoznamu vecí, ktoré robia príbeh zábavným. Medzi ďalšie vtipnú záležitosť musíme započítať aj netvory, ktoré pôsobia trochu natvrdlým dojmom. To je podľa mňa jedna z vecí, ktorú budú milovať hlavne menší čitatelia, ale ja už menší nie som a rovnako sa mi to páčilo.

Dokonca by som povedal, že aj vek postáv je v tomto diele trošku uveriteľnejší, než tomu tak bolo v tom predošlom. Možno je to tým, že už sú o rok starší, ale som s nimi spokojnejší.
Percy je stále rovnakým "problémovým človekom", na ktorého sa netvory lepia ako osy na
med. Ale nestratil nič zo svojej drzosti, tvrdohlavosti alebo starostlivosti o svojich priateľov. A s kľudom môžem vyhlásiť, že ho mám radšej, než som ho mal v minulom diele.
To isté platí aj o Annabeth, ktorá pôsobí dojmom najmúdrejšieho poloboha a občas sa povyšuje nad ostatné, ale keď ide do tuhého, je vždy pripravená zasiahnuť, a presne to sa mi na nej páči.
Záverom by som chcel povedať, že kto sa s touto sériou ešte nestretol, mal by to rýchlo napraviť, pretože sa vážne dobre číta, je vtipná a strašne rýchlo si ju obľúbite. Rozhodne odporúčam.

Moje hodnotenie: 5/5


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára