nedeľa 17. januára 2016

Len to nikomu nepovedz


Originálny názov: Len to nikomu nepovedz 
Spisovateľka: Miroslava Varáčková
Počet strán: 264
Vydavateľstvo: Slovart


Anotácia: Ivo má dvadsať a život pred sebou. Mladšia sestra Eva je jeho jediná slabosť, pre ktorú bez okolkov vytiahne do boja. Sedemnásťročná Eva je bratov pravý opak. Odkedy je terčom posmechu medzi spolužiakmi, snaží sa byť neviditeľná. No s jazvou na tvári a stigmou rodinnej tragédie sa uniká pred spolužiakmi len ťažko. Keď nevinné žartíky prerastú v priamočiaru tyraniu, Eva nachádza jedinú radosť zo života už len pri tanci. A tam jej osud uštedrí poslednú a najtvrdšiu ranu menom láska.
Aj vo svojej jedenástej knihe dokazuje Miroslava Varáčková, že patrí medzi špičku slovenských autoriek pre tínedžerov. S nehou a porozumením píše o šikane, o pocitoch osamelosti v rozpadnutých rodinách a o priateľstvách tínedžerov, ktoré pre nich v ťažkých chvíľach znamenajú všetko.
"Zastavte niekto svet, prefackajte ľudí a ukážte im, že sa dá žiť aj inak!"
Eva to vo svojom živote nemá vôbec ľahké. V škole je šikanovaná a doma má brata, ktorý má trocha násilnícke sklony, mamu v Anglicku a otca mrtveho. Jediné v čom hľadá útechu je tanec a jej kamarát Lukáš. Bohužiaľ, Lukáš odlieta do Francúzska, čo je pre Evu dosť šokujúce ale veľmi mu to praje a kedže Lukáš odišiel, tak Eva nemá tanečného partnera a v škole to má stále ťažšie. Počas príbehu príde raz domov aj mama a začne dokazovať to, v čo Eva verila už dlhú dobu. Jej mama už nemá život tu na Slovensku ale v Anglicku a svoje deti síce má rada ale nie tým správnym spôsobom. Ďalej sa v príbehu bude vykreslovať aj láska, ktorá mi neprišla moc reálne a stále som z nej mal divný pocit, homosexualita a zrada. 
"Ešte dlho potom, ako dojem, sedím za stolom a premýšľam, aký komplikovaný vie byť život. Ako ustavične berie a nevracia."
Musím povedať, že Miroslava Varáčková sa týmto stala pre mňa najlepšou slovenskou autorkou. Páčil sa mi ten milostný príbeh pretkaný tancom a šikanou, ktorá vie niekedy poriadne preskočiť hranice a o riskovaní komu veriť a komu nie. Autorka pridala do príbehu aj homosexuála, čo bol pre mňa veľký plus: Bál som sa , že ma odsúdiš.... A za čo akože? Za to, kto si? Nikdy! (Zlateee od Mirky).

O tejto knihe sa toho nedá moc povedať. Je fantastická svojským spôsobom a to sa proste nedá opísať. Už len téma šikana vyvolá u ľudí rozruch a záujem. Chcel by som si od Mirky niekedy prečítať niečo s LGBT tématikou. Ako by to Mirka podala, by ma fakt zaujímalo.

Mirkin štýl písania bol jednoduchý a svižný. Obálka nádherná a obsah šokujúci, preto mi nezostáva dať nič iné ako 4/5. Len tak ďalej Mirka.

Moje hodnotenie: 4/5

Ďakujem autorke za to, že vo mňa verila a zaslala mi knihu. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára