streda 10. februára 2016

Vidořád

Originálny názov: Mime Order
Spisovateľka: Shamantha Shannon
Počet strán: 519

Vydavateľstvo: Host

Anotácia: Po románu Kostičas druhý díl série.
Udělali z nás zloděje. Je načase ukrást, co nám patří.
Paige Mahoneyové se podařilo utéct ze šeolského zajetí, ale tím její problémy teprve začínají: mnoho přeživších je nezvěstných a ona se stala nejhledanější osobou v Londýně.
Scion upřel na Bledého snílka své vševidoucí oko, vidopáni a vidopaní městských gangů jsou pozváni na vzácné setkání Sněmu nepřirozených. Jaxon Hall a jeho gang Sedm pečetí jsou připraveni získat pozornost, ale vztahy mezi jasnovidci kazí staré nevyřízené účty a za každým rohem číhají temná tajemství.
Pak se začnou ze stínů vynořovat Refájci. Ale kde je Strážce? Paige se musí z doupěte u Sedmi ciferníků dostat do spisovatelské čtvrti Grub Street a proniknout do tajných katakomb Camdenu dřív, než bude osud londýnského podsvětí zpečetěn. 
Kostičas bol jednou z najlepších kníh, ktoré som v roku 2014 prečítal. A to som pritom pôvodne ani nemal v pláne knihu čítať, presvedčili ma až pozitívne ohlasy z okolia. U Vidořádu už bola situácia samozrejme úplne iná, na čítanie knihy som sa veľmi tešil. Ubehol ale viac ako rok od doby, kedy som čítal prvý diel, a tak som si úprimne príbeh do detailov nepamätal. Okrem toho hrozilo, že sa objaví syndróm druhého dielu a Vidořádu ma nebude baviť tak moc ako Kostičas. Našťastie som však všetky možné obavy zo sklamania mohol hodiť za hlavu už počas niekoľkých prvých kapitol.
   Hoci som bola zo začiatku trochu zmätený, musel som sa rozpamätať na mená postáv a prečítať si znova slovníček pojmov na konci knihy, do príbehu som sa dostal prekvapivo rýchlo a ľahko. Po pár stránkach sa mi postupne vybavili všetky predošlé udalosti (alebo aspoň tie dôležité) a ja som si mohol naplno nechať pohltiť dych vyrážajúcim príbehom z Londýna roku 2059.
***
   Po úteku z Prvého šeolu nemá Paige zďaleka vyhrané, práve naopak - začína si uvedomovať nebezpečenstvo, ktoré hrozí. Musí sa pokúsiť zmobilizovať londýnsky syndikát vidoucich, aby sa postavil Scionu a tým aj Refájcům, ale získať si rešpekt skorumpovaných vidopánů sa zdá nemožné. Naráža na veľa intríg, dochádza k vraždám a k šokujúcim odhalením. Paige zisťuje, že všetko je oveľa prepletenejšie, než sa pôvodne zdalo. Kam až siahajú nitky Refájců a komu môže vôbec veriť? Je jasné, že skutočný boj útekom z kolónie ešte len začína. A aby v ňom Paige mohla obstáť, musí tiež naďalej zdokonaľovať svoje schopnosti krajinochodkyně.
***
   Musím priznať, že sa mi recenzie na túto knihu píše veľmi ťažko. Nechcem totiž, aby táto recenzia pôsobila až prehnane nadšene, ale pravdou je, že táto kniha pre mňa nemá žiadnu slabinu. Nie je nič, čo by som jej mohla vytknúť. Môžem len a len chváliť ...
   Tá séria má rozhodne niečo navyše, čo mi u toľkých dystopií a fantasy sérií, ktoré som v poslednej dobe čítal, chýbalo. Po veľa dlhej dobe je to fantasy série, ktorá ma vážne ohromne baví a príde mi originálna. Neviem, či je Vidořád skutočne ešte lepšie ako prvý diel, ale myslím, že som si ho užil viac, pretože už som sa oveľa lepšie orientoval v tom úžasnom svete, ktorý autorka vytvorila. Pri čítaní prvého dielu som predsa len občas mal pocit, že tých nových informácií je príliš a bolo ťažké si celý zložitý systém vidiacich a ich schopností zapamätať. U druhého dielu už mi to ale nerobilo taký problém.
   Príbeh je naozaj skvele vystavaný, premyslený do najmenších podrobností a možno aj vďaka tomu, že je zasadený prevažne do Londýna (aj keď s alternatívne históriou) a nie napríklad do nejakého fiktívneho sveta, pôsobí veľmi "realisticky" aj cez to veľké množstvo nadprirodzených schopností a bytostí, ktoré autorka do príbehu zasadila. Čitateľ sa ľahko do príbehu vžije.
Knihu si môžte zakúpiť tu
Ďakujem internetovému obchodu PreŠkoly za poskytnutie tejto epickej knihy

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára